Педагоги ДНЗ№1 «Зіронька» чітко усвідомлюють, що в умовах сьогодення ефективне вирішення пріоритетних завдань виховання, навчання та розвитку дітей неможливе без пошуку оптимальних форм організації освітнього процесу, використання передового педагогічного досвіду, а також здійснення інноваційної діяльності. Тому вони в постійному пошуку оригінальних, нестандартних ідей, форм та методів виховання, нестандартних підходів у освітньо-виховному процесі. У своїй роботі педагоги застовують традиційні методики та інноваційні технології: В.Сухомлинського, С. Русової, Н.В., розвивальні ігри Нікітіних, елементи технології саморозвитку М.Монтессорі, пошуково – дослідницьку діяльність, елементи арт–техніки, кольоротерапії, казкотерапії тощо. Це дає можливість забезпечити особистісно-орієнтований підхід до організації життєдіяльності дітей, їх ранній розвиток, креативність, самостійність, самодостатність.
Організація інноваційної діяльності висвітлювалася на семінарах-практикумах:
- «Використання системи М.Єфименко у роботі з дітьми дошкільного віку» 18.02.2015
- «Технологія інтегрованого навчання та виховання дітей за Б. Нікітіним» 23.01.2016
- «Ефективність використання здоров'я-збережувальних технологій в умовах дошкільного закладу» 26.10.2016
- «Розумове виховання і навчання дітей через ігрову діяльність» 20.01.2017р.
- «Розвивальне читання для дошкільнят за методикою Л.Шелестової» 26.03.2017
- «Педагогічні технології мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку» 19.10.2017
- «Сучасні підходи до фізичного зміцнення дошкільників» 13.04.2018
- «Розвиваючі ігри нового покоління в інтелектуальному розвитку дошкільника» 19.04.2018
- «Мистецтво виховання за В. Сухомлинським» 22.09.2018
Дане питання заслуховувалося під час проведення:
- круглого столу «Використання авторських ігор Л. Шелестової на заняттях з навчання грамоти старших дошкільників»,
- тижня педагогічної майстерності«Методичний вернісаж» 22.01. 2018-26.01.2018,
- педагогічної майстерні «Математичні знахідки» 16. 02. 2019,
- педагогічної ради: «Сучасні підходи до логіко – математичного розвитку дошкільників» 18. 03. 2019.
На консультаціях з педпрацівниками розглядалися: «Система розвивальних ігор Б. Нікітіна», «Сенсорне виховання за методикою М. Монтессорі», «Використання методу мнемотехніки для підвищення мовленнєвої активності дітей дошкільного віку», «Кольорові палички Дж. Кьюізенера».
У ДНЗ № 1 «Зіронька» створено Банк даних інноваційної діяльності, розроблені перспективні плани впровадження всіх інновацій, проводяться моніторинги ефективності їх застосування та придбана фахова література для вивчення відповідних технологій. Педагоги розвивають пізнавальні якості дошкільника, їх життєву компетентність у різних соціальних інституціях, використовуючи засоби передових педагогічних технологій. В кожній групі створено предметно-розвивальне середовище, умови для організації педагогічного процесу щодо впровадження та використання в навчально-виховній роботі інноваційних технологій та методик.
Фізінструктор Щербатюк І. О. почала впроваджувати нові форми організації фізкультурних занять з використанням нетрадиційного спортивного обладнання – степ-платформ, що дало змогу підвищити у дітей інтерес до занять фізичною культурою, до спортивних та рухливих ігор; покращити рівень фізичних якостей дітей, збільшити опір організму дітей до захворювань. Також Інна Олександрівна впроваджує технологію фізичного виховання дітей молодшого дошкільного віку «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей».
Музичний керівник Стукаленко Т. М. активно використовує систему музичного виховання Карла Орфа, яка основана на різних видах музикування дитячої творчості, активній виконавській діяльності.
Вихователь дітей раннього віку Бойко І. І. творчо застосовує технологію саморозвитку М. Монтессорі. Педагог облаштувала ігровий осередок так, щоб діти могли абсолютно вільно і самостійно діяти. Умовно групова кімната поділена на так звані зони розвитку, або центри активності дітей: «Віконечко в природу», «Музична скринька», «Талановиті пальчики», «Світ пірамідок і кубиків», «Країна Сенсорики», «Світ цікавих казочок». Вихователь розробила розвиваючі ігри: «Кольорові віконечка», «Заховай мишку», «Допоможи гномикам», «Залатай килимок», «Одягни ляльку», що допомагають малюкам опанувати всім спектром знань про світ.
Горб М.М., вихователь середньої групи №1 «Калинонька», використовує методику навчання дітей читанню за Л. Шелестовою. Марія Михайлівна виготовила низку дидактичних ігор, спрямованих на ефективне запамꞌятовування літер, складів.
З дітьми старшого дошкільного віку Лукꞌяненко Н.В. впроваджує спадщину В.О. Сухомлинського «Морально-етичне виховання дошкільників за казками В. Сухомлинського». Педагог розробила серію конспектів занять для дітей віком від 3 до 6 років за гуманістичними ідеями В. Сухомлинського, дібрала казки для використання їх на заняттях та у вільний час, оформила дитячі книги за розповідями малят і ілюстраціями до них («Незвичайні пригоди мурахи», «Подорож промінчика», «Про що мріє бджілка», «Зайчик та його друзі»).
Вихователі Косяченко В. В., Кириченко О. Л. вдало застосовують методику використання коректурних таблиць (автор Н.В. Гавриш), методику навчання дітей розповідання за серією сюжетних картин (автор А.Богуш), що стимулює розвиток мовлення, сприяє формуванню плавності, зв’язності й логічності мовлення дитини.
Вихователем-методистом Хавтирко В. Г. розроблена система занять для дітей 4-го року життя з використанням дидактичних ігор родини Нікітіних. Вихователь Потапенко О. П. розпочала впровадження методики «Кольорові числа» Дж. Кьюізенера, що значно прискорює процес оволодіння дошкільнятами числами, операціями над ними, цифрами та іншими математичними поняттями. Сухомлин І. В., вихователь середньої групи, активно працює над використанням методу мнемотехніки, що допомагає дітям швидше і легше запам’ятовувати і відтворювати інформацію, підвищує мовленнєву активність малюків.
Педагогічний колектив ДНЗ№1 «Зіронька» створює належні умови для використання та впровадження інноваційних технологій та методик в навчально-виховній роботі закладу.
Кiлькiсть переглядiв: 661

Коментарi